När kommer fakturan, hur fungerar internetuppkopplingen och annat som kan vara bra att veta hittar du här.
|
|
|
|
---|---|---|---|
Avfall |
Se till att sortera dina sopor korrekt enligt dekalerna på soptunnorna. På detta vis underlättas hämtningen, miljön skonas och du bidrar till en trevligare bostadsmiljö för dina grannar. |
|
|
Avlopp |
Vid problem med avloppet i köket önskar vi att du gör en felanmälan till oss för att inte riskera vattenskador i lägenheten. Har du stopp i avloppet i badrummet kan du själv skruva loss vattenlåset och rengöra från hår mm. Var noga med att skruva tillbaka det ordentligt och testa om rören är täta genom att spola ordentligt med vatten. Behöver du felanmäla avloppet i duschen önskar vi att du tar bort golvbrunn och vattenlås och rengör dessa först själv. |
|
|
Belysning |
Lampor i all fast armatur i lägenheten (kyl, ugn, lysrör eller fläktlampa) byter du själv. Tänk på att även byta lysrörständaren samtidigt som lysröret då dessa har ungefär samma livslängd. |
|
|
Övriga utrymmen |
Tänk på att all slags förvaring i trappuppgången är förbjuden enligt lag då detta kan utgöra problem för räddningstjänst vid eventuell utryckning. |
|
|
Hål i väggarna |
Hål i väggarna räknas som normalt förekommande slitage. Försök att tänka igenom hur tunga tavlor och hyllor är för att inte använda för stora plugg i onödan. Vid flytt ska du fylla igen hål och ta bort skruv/spik. |
|
|
Installera tvätt- eller diskmaskin |
Kontakta hyresvärden för godkännande innan installation utförs. Tvättmaskin får endast installeras i utrymmen med golvbrunn. |
|
|
Slitage |
Normalt slitage på väggar och andra ytor får självfallet förekomma men tänk på att ovanliga lösningar i din inredning kan kräva att du får göra ett större återställningsarbete vid flytt. I annat fall kan du efter besiktning bli återbetalningsskyldig. Är du osäker är du alltid välkommen att ringa till oss innan du påbörjar ett projekt! |
|
När kommer fakturan, hur fungerar internetuppkopplingen och annat som kan vara bra att veta hittar du här.
Behöver du hjälp att åtgärda något i din bostad? Kontakta oss via formulär i första hand, men vi finns självklart även tillhands per telefon eller mail.
Vill du säga upp din lägenhet? Mer information hittar du här.
Tips och råd för ett problemfritt boende.
Svar på de vanligaste frågorna till vår kundtjänst hittar du här.
Hittar du inte den information du söker på hemsidan är du självfallet välkommen att kontakta oss.